Fot. Ł. Zakrzewski Fot. B. Fryszkowski Fot. E. Piestrzeniewicz Fot. E. Piestrzeniewicz fot. Michał Bachański

Biblioteka



Autor: Andrzej Tokarski, Maciej Tokarski, Jacek Wójcik

Sygnatura: 167/BK

„Powiedz mi to po polsku" - często tak mówimy, gdy nie rozumiemy, co mówi do nas rozmówca używający skomplikowanego, fachowego biznesowego języka. Czytelnik znajdzie w książce odpowiedź na kilkadziesiąt pytań z pomocą których będzie mógł poznać podstawowe zagadnienia pomocne w stworzeniu biznesplanu i samodzielnie przygotować plan własnego przedsięwzięcia. W książce przedstawiono standardy sporządzania biznesplanów, przybliżenie podstawowych metod i najważniejszych zasad wymagających zastosowania w procesie opracowywania tego dokumentu, a także wskazanie kryteriów formalnej i merytorycznej oceny biznesplanu.



Autor: Penelope Trunk

Sygnatura: 46/BK

Oryginalne i niezwykle skuteczne zalecenia autorki pomogą czytelnikom przyjąć zorientowane na cel, śmiałe i samodzielne podejście, które jest niezbędne, by odnosić sukcesy zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym.  Zasada nr 11 o rozmowach kwalifikacyjnych: Istnieją głupie pytania. Dowiedz się, jakich pytań nigdy nie powinieneś zadawać i na jakie nie powinieneś odpowiadać. Zasada nr 17 o zarządzaniu: Problemem prawdopodobnie nie jest twój kolega z pracy, tylko ty. Najpierw obwiniaj samego siebie. Zasada nr 37 o robieniu tego, co do ciebie należy: Nie bądź tym pracownikiem, który pracuje najciężej. 



Autor: Grela Joanna, Bloch Michał, Szewczak Rafał

Sygnatura: 235/BK

W świecie rozwoju osobistego istnieje wiele metod pracy z drugim człowiekiem. Od skoncentrowanego na pracy jeden na jeden coachingu indywidualnego, spotkań mentoringowych, przez odbywające się w grupie szkolenia, warsztaty i treningi interpersonalne, aż po coaching grupowy, w którym każdy z uczestników realizuje swój osobisty cel, a uczestnicy grupy stanowią dla siebie wzajemne wsparcie.

Coaching grupowy autorstwa Joanny Greli, Rafała Szewczaka i Michała Bloch to solidna i klarownie opisana wiedza, zbiór praktyk i przykładów z życia wziętych, które potwierdzają skuteczność tej metody w pracy w różnorodnych kontekstach - w biznesie, edukacji, organizacjach non-profit. Autorzy przekonują, że można korzystać z niej na wiele sposobów - pracując z przywódcami firm, menadżerami wielkich korporacji, z uczniami, mamami wracającymi do aktywności zawodowej, osobami bezrobotnymi i nie tylko.



Autor: Rogers Jenny

Sygnatura: 205/BK

Książka jest przeznaczona zarówno dla osób rozpoczynających pracę w coachingu, jak i dla tych, które mają już pewne doświadczenie, a chciałyby udoskonalić swój warsztat.
Skorzystają z niej również menadżerowie – zasady coachingu można bowiem wykorzystać w procesie przewodzenia innym.

Coaching to stosunkowo nowa profesja, z którą wiąże się wiele pytań:
• Czym jest coaching?
• Czym różni się od psychoterapii, poradnictwa psychologicznego i mentoringu?
• Z jakich technik korzysta efektywny coach?
• Jak może zyskać zaufanie klienta?
• W jaki sposób powinien zadawać pytania?
• Czy potrafi właściwie ocenić sytuację klienta?
• Jak należy ustalać cele sesji coachingu?



Autor: Jan F. Terelak

Sygnatura: 145/BK

Człowiek i stres obejmuje wszystkie aspekty stresu: koncepcje, źródła, reakcje, radzenie sobie oraz modyfikatory. Ze względu duże zainteresowanie problematyką stresu ze strony studentów wielu uczelni, nie tylko kierunku psychologii ale także medycyny, zarządzania, administracji a przede wszystkim współczesnych menedżerów, książka w pierwszym rzędzie adresowana jest do nich. Bogata literatura przedmiotu oraz nowe wyniki badań mają uzmysłowić człowiekowi, że stres jest wszechobecny w naszym życiu zawodowym i prywatnym, zaś wiedza o nim jest jednym z ważnych sposobów radzenia sobie ze stresem dnia codziennego



Autor: Peggy Klaus

Sygnatura: 157/BK

Odrzuć fałszywą skromność i pokaż, ile jesteś wart! Chwalenie się własnymi osiągnięciami i zaletami to żaden grzech. Dowiedz się, jak przyciągać uwagę innych w sposób dyskretny, lecz zniewalający. Naucz się nawiązywać trwałą więź z ludźmi i roztaczać wokół siebie zaraźliwą energię, sprawiając wrażenie osoby, która jest pewna tego, co osiągnęła i dokąd zmierza. Jeśli sam nie zainwestujesz w promowanie siebie, nikt Cię w tym nie wyręczy!



Autor: Bączek Jakub B., Santorski Jacek

Sygnatura: 234/BK

Jakub. B. Bączek rzuca wyzwania wszystkiemu, co zastane - i jako biznesmen i w porywających wystąpieniach motywacyjnych. Jacek Santorski gotów jest integrować nowe rozwiązania z tradycyjnymi źródłami i zasadami. Ze zderzenia ich temperamentów i perspektyw wyłania się nowy paradygmat szczęścia i sukcesu, w którym poczucie celu i motywacji umacniamy przez determinację, twórcze i elastyczne, lecz zarazem zdyscyplinowane i oparte na prostych zasadach działanie i współdziałanie. Lektura tej niezwykłej książki pomoże Ci odnaleźć drogę lub ugruntować, tę, którą już podążasz, pomoże budować wewnętrzną moc i zewnętrzny sukces. Ustawicznie rozwijać się i zmieniać świat.



Autor: Roger Fisher, Willian Ury, Bruce Patton

Sygnatura: 39/BK

takWydana w 1981 książka poświęcona negocjacjom, która w ciągu kilku lat stała się jedną z najważniejszych pozycji na ten temat. Drugie, poszerzone wydanie Dochodząc do TAK ukazało się w 1991. Polskie wydania ukazały się w 1990 (przekład pierwszego) i w 1994 (przekład drugiego; wznawiany wielokrotnie w latach następnych).

Autorami książki byli Roger Fisher, profesor z Uniwersytetu Harvarda, szef Harvard Negotiation Project oraz William Ury. W drugim wydaniu współautorem został Bruce Patton. 

"Dochodząc do TAK" opisuje metodę negocjacji opartą na zasadach oraz idei „Win-to-win" (każdy wygrywa).

 



Autor: Max Eggert

Sygnatura: 53/BK

Niezbędny poradnik dla tych, którzy chcą osiągnąć finansowy sukces. W książce znajdziesz rady, jak wykorzystać obecną pracę jako odskocznię do zrobienia kariery, jak wybierać właściwe stanowiska, szkolenia i jakie zdolności rozwijać. Jeżeli świadomie zaplanujesz swoją karierę będziesz pracować nad tym, co naprawdę lubisz. Zarobisz więcej, nabierzesz pewności siebie i usatysfakcjonowany pokierujesz...



Autor: Marcin Paweł Sadowski

Sygnatura: 107/BK

prezOdkryj tajniki sztuki skutecznego przekazu:

Jak długo powinna trwać prezentacja?
Jak dobrać kolorystykę i elementy graficzne do tematu prezentacji?
Jak profesjonalnie przygotować się do prezentacji?
Właściwie przygotowana i skuteczna prezentacja powinna być czytelna, estetyczna i atrakcyjna. Powinna uzupełniać wypowiedź prelegenta i pomagać mu w wystąpieniu, nie dekoncentrując słuchaczy. Aby stworzyć dobrą prezentację, wcale nie trzeba posiadać specjalistycznej wiedzy na temat zaawansowanych opcji programów komputerowych. Wystarczy znać kilka podstawowych zasad. Jakie to zasady, dowiesz się właśnie z tej książki.

 

Wszystkie znaki towarowe i nazwy firm zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Dane techniczne zawarte na stronie www.biurokarier.am.szczecin.pl mają wyłacznie informacyjny charakter i nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego (Art.66 par.1)

Projekt i wykonanie: